В останні роки ціна на часник в Китаї через збільшення виробництва, в поєднанні з іншими факторами, схильна до великих перепадів. Вивчаємо причини досить сильного падіння ціни на часник в 2017 році.

 

Часник пройшов через два цінових сплеску у 2010 та 2016 роках. Ціна постійно збільшувалась в цих роках та в найвищій точці становила 18 юанів (2,33 євро) за кілограм.

У листопаді 2016 року вартість часнику зросла з 12,1 до 14,6 юанів за кг (з 1,55 до 1,87 євро).

З вересня 2016 року по березень 2017 року ціна часнику залишалася стабільною – на рівні 14 юанів за кг (1,80 євро) *

* Ціна на часник в Китаї вказана за даними часникового ринку у китайській часниковій столиці – місті Цзінін, провінція Шаньдун. Часник з цього регіону є показником ціни угоди у Китаї, а також впливає на міжнародні ціни.

У квітні та травні 2017 ціна збільшилася до 21 юанів за кг (2,70 євро). Це була найвища ціна за майже 5 років, але вона тривала недовго. З тих пір ціна китайського часнику, на частку якого припадає майже 80% світового ринку, продовжує падати.

Та в листопаді 2017 року вона досягла 3,4-5,4 юанів (0,44 до 0,69 євро) за кг, що становить приблизно 30% від ціни в такому ж періоді минулого року.

 

 

Основна причина коливань цін на часник полягає головним чином у сильних коливаннях обсягів виробництва у найбільш важливих районах вирощування.

Згідно зі статистичними даними місцевого китайського департаменту сільського господарства, зима 2015 року було найхолоднішою за останні 40 років. Це призвело до серйозного скорочення врожаю часнику в 2016 році та різкого збільшення ціни на нього.

Як показує історія, після різкого зростання цін завжди відбувається так само різке падіння цін. Після підвищення цін на нафту в 2016 році виробники по всьому Китаю та особливо у районах, прилеглих до основних районів вирощування, значно збільшили площу посівів часнику. Крім того, весна була досить теплою в цьому році, з великою кількістю дощу, що було дуже сприятливо для зростання часнику. В результаті загальний урожай часнику в чотирьох основних районах вирощування перевищив 6,3 млн. тонн, що на 30% більше в порівнянні з 2016 роком.

 

Інші причини коливання цін на часник у Китаї

Зберігання

На думку багатьох представників галузі, часник через його фізіологічні характеристики, непросто зберігати. Неправильне зберігання призведе до проростання та псування продукту. Витрати на холодне зберігання досить високі, тому запаси часнику починають продавати у великих обсягах для того, щоб звести до мінімуму втрати.

Цього року загальний запас часнику на складі становить 3,1 мільйона тонн, що на 60% більше ніж у минулому році. Такий надлишок забезпечив зниження ціни на часник у Китаї зі сховищ, однак попит на нього істотно не збільшився та продовжує бути обмеженим.

 

Розвиток технологій

Важливою причиною коливань ціни також є підвищення вимог охорони навколишнього середовища та технологій обробки (скринінг, дезінфекція, очищення, нарізка) та переробки часнику. Щоб йти в ногу з часом, підприємства-виробники повинні модернізувати та зміцнювати технології обробки, підтримувати інновації, розвивати власний технічний персонал або співпрацювати з науково-дослідними інститутами для подальшого прискорення перетворення досягнень наукових досліджень та формування кругової моделі розвитку, яка не може залишатися у зародковому стані.

 

Загальний приріст пропозиції. Дисбаланс між попитом та пропозицією

Висока рентабельність попередніх років забезпечила залучення більшої кількості компаній у сектор виробництва часнику. Високі ціни на часник у Китаї в минулому році привабили у галузь також велику кількість фермерів. В результаті чого, натхнені цим фермери з основних районів виробництва збільшили площу вирощування часнику. Після посадки погодні умови були сприятливими для росту часнику, що призвело до збільшення врожаю.

Однак доброю новиною є те, що в цьому році деякі виробники не зможуть собі це дозволити. Наприклад тому, що прибуток в в 2016 році склав 6000 – 8000 юанів (760-1020 євро) за тонну, у цьому ж році – 1500 – 2000 юанів (190-250 євро) за тонну.

 

Низький експортний попит

Китайський часник експортується майже у 200 країн та регіонів, таких як США, Росія, Франція, Японія, Корея. Щорічний експорт часнику з Китаю склав більше 35% від загального обсягу виробництва часнику в усьому світі. Це робить Китай важливим фактором попиту на часник.

Однак в останні місяці експорт часникової продукції має обмежений ріст. Відповідні дані показують, що з січня по вересень цього року сукупний обсяг експорту часнику склав 1 256 800 тонн, що на 8% більше (обсяг експорту як правило, зростає у листопаді, через попит на Різдво), ніж в 1 168 200 тонн за той же період 2016 року. Тобто експорт зростає набагато повільніше ніж виробництво, а це також є фактором зниження ціни на часник.

Крім того, після прийняття індонезійським урядом постанови про введення імпортних квот, сильно постраждав експорт часнику в Індонезію, найбільшого для Китаю експортного ринку.

Глобальний економічний спад та інші чинники також негативно вплинули на експорт часнику.

 

Український часниковий кооператив “УкрАП” пропонує:

(050) 657 74 75; (067) 446 52 95


Джерела:

sankeibiz.jp

freshplaza.com

sd.xinhuanet.com

 agf.nl

agf.nl/ 

wfnews.com.cn


Розмістив: Андрій Марченко


Щоб отримувати актуальну інформацію про вирощування та бізнес на часнику – підписуйтесь на нас в Facebook, або впишіть свій e-mail у форму праворуч.

Leave A Comment