США. Труднощі місцевих виробників часнику

 

Обіцянки президента Д. Трампа про посилення дотримання торгового законодавства США призвели до того, що в останні кілька місяців була запроваджена безпрецедентна хвиля нових антидемпінгових (АП) та компенсаційних мит (CVD). Починаючи з 1977 року у США вже введено безліч мит типу АП та CVD (з97). Ці мита охоплюють 157 найменувань різної продукції, імпортованих з 43 різних країн. Більшість з цих АП та CVD відносяться до китайських продуктів. Але наскільки ефективні та якою мірою АП та CVD допомагають або завдають шкоди місцевим галузям Сполучених Штатів? Які виникають непередбачені наслідки?

 

 

Щоб відповісти на ці питання, розглянемо одну зі старих антидемпінгових мит на свіжий часник з Китаю (підпадає під АП з 1994 року). Одна з причин тривалості цього мита полягає в тому, що якщо антидемпінгові мита на китайський часник будуть скасовані, місцева часникова промисловість США зазнає істотного матеріального збитку.

Станом на лютий 2017 року, за даними mapsofworld.com, Китай залишається найбільшим виробником часнику в світі з 20 058 388 тоннами врожаю в рік. Індія є другим за величиною виробником (1 252 000 тонн). Сполучені Штати займають 10-е місце – 175 450 тонн.

Ця невідповідність дозволила американським виробникам часнику успішно стверджувати, що місцевий часник буде подавлений потоком дешевого китайського часнику, якщо антидемпінгові мита на китайський часник будуть скасовані.

 

Внутрішні проблеми

 

Переважну більшість американського часнику вирощують в центральній Каліфорнії, але вирощування часнику стає все жорсткіше через скорочення посівних площ, робочої сили та води. Посівні площі часнику значно знизилися з 2000 року, та нещодавно на американські часникові культури вплинула грунтова хвороба – біла гниль. Збір врожаю та упаковка свіжого часнику вимагає ручної праці, яку важко знайти. Та ймовірно, буде ще складніше в рамках анти-імміграційної політики Д. Трампа. Каліфорнійські виробники часнику збільшують витрати на робочу силу, так як все менше людей хочуть працювати на фермах. Крім того, суттєво зростає вартість нерухомості біля сільськогосподарських угідь, що ще більш ускладнює пошук доступного житла для фермерів.

Також, протягом останніх п’яти років часник постраждав від посухи в Центральній Каліфорнії, у зв’язку з чим була суттєво підвищена вартість води для виробників часнику.

У США щорічно споживається близько 260 000 тонн свіжого часнику. Після вилучення частину часнику для виробництва сухого часнику та насіння для наступного врожаю часнику, американські виробники можуть задовольнити лише 30-40% річного попиту США на свіжий часник.

Таким чином, деякий імпорт все ж необхідний ринку США. Однак чи можуть мито АП та CVD ефективно відсіювати часник, який продається не законно та чи може задовольнити попит тільки легальним часником?

 

Український часниковий кооператив “УкрАП” пропонує:

(050) 657 74 75; (067) 446 52 95

 

Китай у США

 

У перші кілька років після введення АП китайський імпорт часнику був повністю закритий, а ціни на часник із США спочатку стабілізувалися, а потім неухильно збільшувалися. Але до середини 2000-х років ринкова ціна в США на часник піднялася настільки високо, що китайські виробники змогли вигідно продавати свій часник навіть за демпінговими цінами (встановленими для них у 376%).

У період з 2002 по 2007 рік Міністерство торгівлі США встановило нульову або дуже низьку демпінгову ставку для приблизно десятка китайських експортерів часнику. Не дивно, що обсяг імпорту китайського часнику в Сполучені Штати збільшився, сягнувши у 2007 році близько 72 000 тонн. Однак з 2008 року ні один китайський експортер часнику не отримав низьких АП, розрахованих Міністерством торгівлі. Що ще більш важливо, Міністерство торгівлі США неухильно «блокує» китайські компанії, які раніше мали низький рівень демпінгової ставки, застосовуючи АП у 376% ($ 4,71 за кг).

З усіх тих китайських компаній, які раніше отримували нульову або дуже низьку АП, тільки однієї компанії – Zhengzhou Harmoni Spice (і їх філію в США – Harmoni International Spice), вдалося зберегти звільнення від АП. Це пов’язано з тим, що Harmoni уклав угоду з каліфорнійськими виробниками часнику, відповідно до якої Harmoni погодився поставляти свій часник в обмін на те, що покупець не буде вимагати від Міністерства торгівлі США проведення адміністративної перевірки цього китайського постачальника.

У цьому випадку Harmoni явно виграє в якості єдиного експортера китайського часнику з повним доступом до ринку США, тому що йому не потрібно оплачувати додаткові витрати у вигляді АП або мати справу з обтяжливими перевірками Міністерства торгівлі США. Покупці також отримують вигоду, отримавши доступ до більш дешевого китайського часнику, який вони можуть використовувати для поповнення власного виробництва та підвищення загальної рентабельності. Таким чином, починаючи з 2004 року, покупці не включали Harmoni в свої щорічні запити на перевірку, які зазвичай націлені на всіх китайських експортерів часнику.

Згідно з торговим законодавством США щорічні заявки Міністерству торгівлі США можуть подаватися вітчизняними виробниками, американськими імпортерами для своїх китайських постачальників, та китайськими постачальниками тільки для себе. Китайські постачальники не можуть клопотати про інших китайських постачальників.

В кінцевому підсумку, АП на часник, лягає підвищеними витратами на плечі простого споживача. Але коли споживач використовує часник у своїй гастрономії в малій кількості, то він готовий й далі прибувати в блаженному невіданні про ті додаткові АП, які роздувають ціни на часник, а часникові війни в основному ведуться за межами суспільної уваги.

Тим не менш, затишна домовленість між Harmoni та оптовими покупцями тепер могла би розвалитися, якби не остаточне рішення Міністерства торгівлі США від проведеної адміністративної перевірки (про це нижче).

Тим часом, інші китайські часникові компанії щалишались незадоволені тим, що вони знаходяться в стороні угоди Harmoni з покупцями. Та знайшлися пара виробників часнику з Нью-Мексико в якості «вітчизняних виробників», які в минулому році подали заявки до Міністерства торгівлі США про проведення перевірки Harmoni. Harmoni та їх американський партнер-покупець відразу ж заявили, що ці виробники часнику з Нью-Мексико не мають права подавати заявку на перевірку, оскільки не є місцевими виробниками. Такими як великі часникові компаніі, на частку яких припадає близько 80% виробництва часнику в США. Міністерство торгівлі США не погодилось та прийняло до розгляду запит нових виробників з Нью-Мексико та приступило до проведення перевірки для Harmoni. У грудні 2009 року, Міністерство торгівлі США винісло попереднє рішення про застосування до Harmoni 376 % демпінгової ставки.

Однак Harmoni подав зустрічний позов про визнання виробників з Нью-Мексико шахраями. Паралельно Міністерство торгівлі США отримав ряд заявок з брудними подробицями про те, як китайські виробники часнику та їх американський адвокат планували використовувати виробників з Нью-Мексико тільки для того, щоб підірвати домовленість Harmoni з покупцями. В кінці цього огляду один з двох виробників часнику з Нью-Мексико відмовився від підтримки початкового запиту на перевірку Harmoni, коли зрозумів, що він просто використовується китайськими виробниками часникуяк пішка. Harmoni також подав федеральну скаргу проти китайських часникових компаній та їх американського адвоката за змову з метою обдурити США. Яка все ще знаходиться на розгляді.

Але все ж, минулого тижня Міністерство торгівлі США прийняло остаточне рішення в даному питанні. В якому прийшло до висновку, що запит на розгляд, поданий виробниками часнику з Нью-Мексико, є законним, й тому 376% демпінгова ставка для Harmoni не буде скасована. В результаті Harmoni зберігає свою нульову демпінгову ставку та далі продовжує поставляти каліфорнійським виробникам китайський часник.

Таке рішення дозволяє Harmoni продовжувати отримувати вигоду та залишатися єдиною китайською часниковою компанією з нульовою демпінговою ставкою. Це також дозволяє каліфорнійським виробникам часнику залишатися захищеними неймовірно високими демпінговими ставками, які блокують більшість «нечесних» китайських виробників від продажу в США, в той же час надаючи їм прямий доступ до більш дешевого китайського часнику від єдиного «чесного» китайського постачальника часнику – Harmoni.

Ймовірно, буде вжито інші спроби зруйнувати антидемпінгові бар’єри, які блокують більшість китайського часнику з ринку США та будуть утримувати ціни на часник в США найвищими в світі. Можливо, виробники часнику в Міннесоті або в іншій державі подадуть ще один запит на перевірку Harmoni.

Хтось повинен.

 


Джерело:

chinalawblog.com

chinalawblog.com

producenews.com


Розмістив: Андрій Марченко


Щоб отримувати актуальну інформацію про вирощування та бізнес на часнику – підписуйтесь на нас в Facebook, або впишіть свій e-mail у форму праворуч.

Leave A Comment