Китайський експорт часнику зазнає значного зростання

 

У цьому році високий урожай часнику призвів до різкого зниження ціни на нього. Оптова ціна зараз нижче 6 юанів (0,89 доларів США) за кілограм, що на 50% менше у порівнянні з попереднім роком. Однак останні митні дані показують різну картину експортної ціни.

 

У першій половині 2017 року Китай експортував 863 тис. тон часнику та продуктів з нього на суму 180,5 млн. доларів США (збільшення на 7,84 % та 26,29 % у річному обчисленні відповідно). Тенденція збільшення експорту часнику вказує на його зростання на внутрішньому ринку. Тут відіграють три фактори.

Основним елементом є структурна зміна експортної продукції поряд з поступовим збільшенням продукції з високою доданою вартістю. В останні роки, щоб задовольнити попит на високоякісних ринках по всьому світу, китайський уряд активно заохочує компанії розширювати виробничі ланцюжки, збільшуючи додану вартість та прибуток, а також перетворюючи часникове сільське господарство в часникову промисловість.

До 2016 року свіжий часник становив майже 80% загального обсягу експорту часнику та близько 60% від загального обсягу експорту провінції Шаньдун – основного регіону по виробництву китайського часнику. Вперше експорт продуктів з високою доданою вартістю, таких як сухий часник, заморожений часник і чорний часник, склав більше 45% загального експорту часнику та 70% приросту експорту продукції. Додана вартість на сухі продукти з часнику в 5-10 раз вище, ніж у свіжого часнику. Аналогічним чином, додана вартість від продукції з чорного часнику більш ніж в 20 разів вище, ніж у свіжого часнику.

По-друге, змінилася структура експортного ринку. В даний час попит є найсильнішим у розвинених країнах. Раніше свіжий часник в основному експортувався в країни, що розвиваються, такі як Індонезія, Малайзія, В’єтнам та Бразилія. Середня ціна одиниці експорту становила всього близько 1,5 дол. США за кілограм, тому прибуток був низьким. В цьому році зріс експорт часнику (в основному з більш високою доданою вартістю) в розвинені країни, включаючи Європейський союз (ЄС), США та Японію. Експорт часнику та супутньої продукції з нього в країни ЄС, США тп Японію в першій половині 2017 року склав 246 млн. доларів США, 119 млн. доларів США і 67 млн. доларів США відповідно. Середній приріст склав більше 150%. У той час як експорт в Індонезію, традиційний експортний ринок, зріс лише на 11% – до 143 мільйонів доларів.

За останні шість місяців найбільшим ринком експорту часнику з Китаю стали Сполучені Штати. Збільшення попиту на дорогий часник та продукцію з нього у розвинених країнах також розширив ринкові перспективи експорту китайського часнику.

Падіння цін на часник в кінці травня також послужило ривком для експорту. Згідно зі статистикою експорту часнику в червні, щомісячний обсяг експорту склав 261,9 тис. тонн. У період з травня по червень обсяг експорту збільшився на 131,7 %, що на 18,7 % більше порівняно з аналогічним періодом минулого року. Це також найвищий показник експорту часнику в червні минулого року.

Зниження цін сильно стимулювало зростання експорту. У червні 2017 року вартість експорту часнику склала 1036,67 доларів США за тонну, що на 37,09% менше, ніж у травні (1 648,08 доларів США за тонну у травні). Більш того, експортна ціна в червні в порівнянні з минулим роком знизилася на 34,29 %.

Ціни на китайський часник не будуть підніматися. Відповідно, зовнішній попит продовжить поступово підвищуватися. Як очікується, експорт часнику в Китаї продовжуватиме зростати високими темпами.

 

 

Український часниковий кооператив “УкрАП” пропонує:

(050) 657 74 75; (067) 446 52 95


Джерело:

producereport.com


Розмістив: Андрій Марченко


Щоб отримувати актуальну інформацію про вирощування та бізнес на часнику – підписуйтесь на нас в Facebook, або впишіть свій e-mail у форму праворуч.

Leave A Comment