Трамп – загроза для імпорту часнику з Китаю в США

Заголовок здається провокаційним. Ну дуже багатьох змін очікують у всьому світі з приходом нового президента США.

Але дійсно з таким змістом вийшла стаття на популярному нідерландському агропортале agf.nl.

 

І з метою зрозуміти, що може змінитися на глобальному ринку часнику, а також, щоб почерпнути кілька цікавих статистичних даних, ми частково наводимо переклад цієї статті та подекуди розбираємося докладніше.

У лютому Дональд Трамп вступить на посаду нового президента Сполучених Штатів. Його плани на відновлення економіки США за рахунок скорочення вільної торгівлі можуть мати серйозні наслідки, особливо для торгівлі з Китаєм.

Під час виборчої кампанії Трампа, Китай був гарячою темою.
З семи пунктів плану Трампа, щоб зробити Америку великої знову, три пов’язані з Китаєм. У тому числі встановлення високих зборів на імпорт з Китаю (45%).

Для сектору фруктів та овочів, нова політика навіть без введення вищевказаних заходів буде мати серйозні наслідки.

 

Антидемпінгові судові процеси

Прикладом може служити антидемпінговий позов проти Zhengzhou Harmoni Spice, найбільшого експортера китайського часнику в США.

На початку 2016 року дві компанії з Нью-Мексико, США звернулися з позовом до зазначеної компанії з претензією на те, що ця компанія не платить антидемпінгові мита на ввезений в США часник. А таке мито становить 4,50$ за 1 кг ( !?! це за інформацією голландського агропортала). І з 2012 по 2016 рік компанія-відповідач експортувала до США часнику в обсязі 27 000 тонн (тобто недоплатила мита на 121 млн $).

Я не знайшов першоджерела такого мита, але в Вікіпедії зазначено, що антидемпінговий податок на імпорт часнику з Китаю в США становить 376.67 %

Я подивився зустрічний позов компанії Zhengzhou Harmoni Spice. і постарався трохи детальніше розібратися в ситуації. Як я зрозумів: з-за таких мит китайські компанії шукають різні схеми, щоб їх не платити. Для цього вони реєструють материнські компанії в США, отримуючи статус резидента. Ну а потім звинувачують один одного в тому, що хтось з них менше американець, ніж інший.

Але знову ж зверніть увагу, на який рівень захисту місцевого сільгосп виробника йде держава. При ціні китайського часнику 2$ за кг додаткове мито на нього становить ще 4,5$ за кг

 

 

Деяка приблизна статистика по ринку часнику в США:

  • 260 000 тонн – споживання часнику в США в рік
  • 175 000 тонн – вирощується часнику виробниками в США в рік
  • 65 000 тонн – імпортується з Китаю (частка китайського часнику в США приблизно 25%)
  • 20 000 тонн – імпортується з Іспанії, Аргентини, Мексики

А про Китай, всі в курсі – він є найбільшим у світі виробником часнику із загальним річним обсягом виробництва 19 мільйонів тонн.
В цілому занепокоєння серед китайських експортерів зростає. В даний час тільки три китайські компанії експортують часник в Сполучені Штати.

Ймовірно, це ось ці:

 

Раніше експортерів було більше, але занадто жорсткі умови щодо мит є серйозною перешкодою.

Китайський експортер каже: “Американський ринок часнику величезний і дуже привабливий. Тим не менш, у нас немає можливостей, часу і ресурсів, щоб брати участь у США в антидемпінгових розслідуваннях. Таким чином, ми не зосереджуємося на цьому ринку “.

 


Інформацію підготував – Андрій Марченко


Щоб отримувати актуальні новини про вирощування та бізнес на часнику – підписуйтесь на нас в Facebook або додайте свій E-mail у форму праворуч.

Leave A Comment