За даними митної статистики, з січня по листопад обсяг експорту часнику у Китаї склав 1,80 млн. тонн та досяг 3,11 млрд. доларів США.

 

Порівняно з 2016 роком обсяг експорту збільшився на 8,8%, а експортна вартість знизилась на 5,8%. У другій половині 2017 року обсяг експорту часнику був високим. Очікувалось він перевищить рекорд у 1,93 мільйона тонн, досягнутий у 2015 році.

Свіжий / охолоджений часник сушений, солоний та маринований часник є чотирма основними видами часнику до експорту. Серед них свіжий / охолоджений та сушений часник є основними експортними сортами, що становить відповідно 88,6% та 10,6% експорту. Що стосується експортних ринків, Індонезія, навіть зі збільшенням обмежень на імпорт китайського часнику, як і раніше є найбільшим експортним ринком китайського часнику (25% від загального обсягу експорту) через його надзвичайний внутрішній попит на цей продукт. В’єтнам та Малайзія зайняли друге та третє місця.

У 2017 році китайське виробництво часнику різко зросло, тоді як ціна на часник впала. Відповідно, у другій половині року, з появою нового часнику на ринку, експорт часнику вибухнув, збільшившись на 22,1% в період з червня по листопад. Очікується, що цілорічний експорт досягне нового показника, якщо зростання буде збережено.

Посадкова площа та врожай китайського часнику перевершують всіх інших світових виробників та складають 58,43% й 80,86% від загального обсягу у світі, відповідно. Врожайність на гектар також дуже висока. Китай, з урожайністю 23 тонни на гектар в 2015 році, поступається тільки 24 тоннам з гектара Узбекистану та Єгипту. В даний час експорт китайського часнику становить близько 90% світової торгівлі часником. Хоча китайський часник, безсумнівно, конкурентоспроможний на міжнародному ринку, все ж існують деякі проблеми, що впливають на експорт.

По-перше, ціни на часник нестабільні. У 2009, 2012 і 2017 роках ціна на часник значно знизилася, що призвело до втрат для багатьох виробників та дилерів під час збору врожаю. Зниження цін особливо згубно, оскільки зниження експортної ціни є єдиним інструментом, за допомогою якого експортери підвищують конкурентоспроможність китайського часнику на міжнародному ринку. Крім того, важко конкурувати з часниковими виробниками інших країн, які вже мають промислово розвинене, інтенсивне та великомасштабне виробництво.

По-друге, китайські підприємства не володіють високим ступенем переробки часнику. Тому Китай експортує в основному первинну продукцію – свіжий часник. Навіть в окрузі Цзиньсин провінції Шаньдун (крупнейшого у Китаї виробника часнику), підприємства, що займаються переробкою часнику знаходяться в зародковому стані з дрібними угодами та поганими технологіями. В інших виробничих галузях глибока переробка часнику ще більш рідкісна. В результаті дані китайські продукти з часнику мають обмежену конкурентоспроможність на міжнародному ринку.

Нарешті, китайський експорт часнику зіткнувся з серйозними торговими перешкодами. Міжнародні стандарти контролю якості сільськогосподарської продукції стають все більш жорсткими. На даний час виявлення залишків пестицидів стало найбільшим потенційним ризиком для експорту китайського часнику. Ряд країн розробили чіткі програми тестування та встановили обмеження на залишки пестицидів у часнику. Наприклад, Європейський союз має в цілому 124 тестів для китаайского часнику, у той час як в Японії налічує 123 тестів. У той же час Південна Корея, Європа, США, Таїланд та Індонезія ввели квоти на імпорт китайського часнику. Ці торгові бар’єри справили величезний тиск на експорт китайського часнику на міжнародному ринку.

 

Український часниковий кооператив “УкрАП” пропонує:

 

 

(050) 657 74 75; (067) 446 52 95

 


Джерело:

producereport.com


Переклад та розміщення: Андрій Марченко


Щоб отримувати актуальну інформацію про вирощування та бізнес на часнику – підписуйтесь на нас в Facebook, або впишіть свій e-mail у форму праворуч.

 

Leave A Comment